Honda zapowiedziała debiut trzech nowych jednostek napędowych VTEC TURBO o pojemności 1,0 l, 1,5 l, oraz 2 l, które mają wzbogacić ofertę silników z serii Earth Dreams Technology, gwarantując dobrą dynamikę prowadzenia, wysoką moc oraz niski poziom spalania.
Wszystkie zapowiadane silniki to benzynowe jednostki z układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Wraz z motorem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra oraz hybrydowym układem napędowym, nowe silniki znajdą zastosowanie w nowych, globalnych modelach Hondy. Ich dostępność będzie jednak uzależniona od wymogów danego rynku oraz charakterystyki konkretnej wersji modelu.
Wykorzystując najnowsze rozwiązania konstrukcyjne z zakresu budowy jednostek napędowych oraz układu turbodoładowania, Honda zmniejszyła pojemność nowych silników, co zaowocowało stworzeniem niezwykle wydajnej, litrowej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem oraz czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 1,5 litra. Obie jednostki mają obniżony współczynnik tarcia wewnętrznego i generują najlepsze osiągi w swoich klasach, nie zanieczyszczając przy tym nadmiernie środowiska naturalnego.
Pierwszym nowym silnikiem VTEC TURBO dostępnym w Europie ma być mocna, dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Niezwykle dynamiczny i oszczędny motor zadebiutuje w nowej Hondzie Civic Type R. Ma on generować 280 KM mocy maksymalnej oraz spełniać wymogi normy EURO 6.